Innetreninger i Tistedalshallen

Postet av Junior den 30. Okt 2017

Hei gutter. Da er det klart for åpne innetreninger i Tistedalshallen. Dette gjelder spillere som ønsker å trene for TTIF juniorlag. Tirsdager kl 21.00-22.30 inne i Tistedalshallen. Det vil bli lagt opp til spill 5 mot 5 - futsal, men høy intensitet



Treninger og kamper uke 22

Postet av Junior den 22. Mai 2017

Treninger og kamp uke 22

Tirsdag: kl 18.00-19.30 ute på kunstgress (treningsfeltet).
Spillrelatert trening
Skuddøvelser
Hurtighet
Spill

Torsdag: Hjemmekamp i serien mot Lisleby2 kl 20.00 på Tistedal stadion (gress). Oppmøte i garderobe senest kl 19.00. Laguttak kommer tirsdag. Viktig å melde i fra hvis en ikke kan spille denne kampen.

Søndag: Hjemmekamp i serien mot Ekholt2 kl 15.00 på Tistedal stadion (gress). Oppmøte i garderobe senest kl 14.00. Laguttak kommer torsdag. Viktig å melde i fra hvis en ikke kan spille denne kampen.

Hans Eilert og Mads Petter Eriksen

reninger og kamp



Treninger uke 20

Postet av Junior den 15. Mai 2017

Treninger og kamp uke 20:
Tirsdag: kl 18.00-19.30 ute på gress (treningsfeltet).
Hurtighet og styrke + spilløvelser
Spill
Torsdag: kl 19.30-21.00 ute på Tistedal stadion kunstgress
Spillrelatert trening
Skuddøvelser
Hans Eilert og Mads Petter Eriksen


Treninger og kamper uke 19

Postet av Junior den 9. Mai 2017

Treninger og kamp uke 19:

Tirsdag: kl 18.00-19.30 ute på gress (treningsfeltet).
Hurtighet og styrke + spilløvelser
Spill

...

Onsdag: A-laget har kamp på Stadion kl 20.15 - Møt opp og støtt A-laget😎

Torsdag: kl 19.30-21.00 ute på Tistedal stadion kunstgress
Spillrelatert trening inn mot kamp fredag
Skuddøvelser

Fredag: Seriekamp hjemme Tistedal KG mot Selbak2. Kampstart kl 18.00 - oppmøte i garderobe senest kl 17.00. Laguttak kommer senere. Viktig å melde i fra hvis noen ikke kan spille kamp.

Hans Eilert og Mads Petter Eriksen



Døgnad mandag 8.mai

Postet av Junior den 5. Mai 2017

TTIF har en dugnadsjobb med rigging av scene og utstyr til "Allsang på grensen" i Festningen. Dette er en jobb som klubben får inn mye dugnadspenger på. Seniorlaget (A-laget) og juniorlaget er blitt bedt om å hjelpe til med dette førstkommende mandag - 8.mai. Dugnaden pågår hele dagen og det er behov for hjelp fra formiddag til kveld. Hvis noen av dere har fri/slutter tidlig på jobb/skole hadde det vært supert om dere kunne hjulpet til. Det forventes ikke at dere skal hjelpe til i mer enn ett par timer hver dere, men jo mer dere kan gjøre jo bedre. Klubben trenger disse dugnadskronene og de trenger deres store muskelkraft denne dagen😉💪
Håper så mange som mulig kan stille opp - sett inn en kommentar om dere har mulighet og når på dagen dere kan.
PS! dette er en ypperlig egentrening styrke!

Hans Eilert Lie



Trening uke 10

Postet av Junior den 5. Mar 2017

Treninger denne uka blir:

Tirsdag: kl 19.30-21.00 ute på Tistedal kunstgress

  • Skudd- og pasningsøvelser -
  • Spill, da helst stort spill 60 min

Onsdag: kl 21.00-22.30 inne i Tistedalshallen

  • Futsal-økt med kamper 5 mot 5

Torsdag: Ingen trening pga banekapasitet

Egentrening: gjennomfør en styrkeøkt og en utholdenhetsøkt i løpet av uka



Trening uke 9

Postet av Junior den 27. Feb 2017

Treninger denne uka blir:

Tirsdag: kl 19.00-20.30 ute på Risum kunstgress

  • Skudd- og pasningsøvelser -
  • Spill med intensitet (5 mot 5) - og stort spill 60 min

Onsdag: kl 21.00-22.30 inne i Tistedalshallen

  • Futsal-økt med kamper 5 mot 5

Torsdag: Ingen trening pga banekapasitet


Egentrening: gjennomfør en styrkeøkt og en utholdenhetsøkt i løpet av uka:

  • Utholdenhetstrening:

    1. Rolig langkjøring: rolig joggetur, sykkeltur eller svømmeøkt. (rolig økt som kan gjennomføres hver dag om ønskelig)
    2. Intervalltrening: Rolig 15 min oppvarming, jogge rolig.
    1. Intervalldrag 2 minutter løp – 1 min rolig jogg/gå gjennomføres 6 ganger
    2. Bakkeintervaller: 30-45 sek bakkedrag – rolig jogg/gå ned igjen – 6 drag
    3. Kortintervaller – «doggis» - 5m – 10m – 15m – løp en runde så pause 10 sek – gjennomføres i serie på 15 løp. Gjennomføres 2 ganger.
    Velg en av metodene – etter gjennomført intervaller så jogger dere rolig ned (10 min) og tøyer forsiktig ut.

    Styrketrening, spenst og hurtighet:
    Se vedlagte treningsprogrammer. Husk god oppvarming før dere begynner med spenst og hurtighet.
    Styrke bein.pdf


Hans Eilert




Trening uke 6

Postet av Junior den 6. Feb 2017

Treninger i uke 6:

Tirsdag: kl 16.30-18.00 ute på Tistedal stadion

  • Ha med joggesko da deler av økt vil være løping på kunstgresset (20 min)
  • Skudd- og pasningsøvelser -
  • Spill med intensitet (5 mot 5) - 50 min

Onsdag: kl 21.00-22.30 inne i Tistedalshallen

  • Futsal-økt med kamper 5 mot 5

Torsdag: kl 20.45-22.00 ute på Risum kunstgress

  • Pasningsøvelser
  • Styrke og hurtighet (15 min)
  • Stort spill med fokus på taktiske valg, oppbyggende offensivt spill og hurtig gjenvinning i det defensive spillet.

Hans Eilert



Treninger uke 4

Postet av Junior den 23. Jan 2017

Treninger i uke 4:

Tirsdag: kl 16.30-18.00 ute på Tistedal stadion

  • Ha med joggesko da deler av økt vil være løping på kunstgresset (20 min)
  • Skudd- og pasningsøvelser -
  • Spill med intensitet (5 mot 5) - 50 min

Onsdag: kl 21.00-22.30 inne i Tistedalshallen

  • Futsal-økt med kamper 5 mot 5

Torsdag: kl 20.30-22.00 ute på Risum kunstgress

  • Pasningsøvelser
  • Styrke og hurtighet (15 min)
  • Stort spill med fokus på taktiske valg, oppbyggende offensivt spill og hurtig gjenvinning i det defensive spillet.

Hans Eilert



Egentrening ved avlysninger

Postet av Junior den 9. Jan 2017

Utholdenhetstrening:

1. Rolig langkjøring: rolig joggetur, sykkeltur eller svømmeøkt. (rolig økt som kan gjennomføres hver dag om ønskelig)
2. Intervalltrening: Rolig 15 min oppvarming, jogge rolig.
1. Intervalldrag 2 minutter løp – 1 min rolig jogg/gå gjennomføres 6 ganger
2. Bakkeintervaller: 30-45 sek bakkedrag – rolig jogg/gå ned igjen – 6 drag
3. Kortintervaller – «doggis» - 5m – 10m – 15m – løp en runde så pause 10 sek – gjennomføres i serie på 15 løp. Gjennomføres 2 ganger.
Velg en av metodene – etter gjennomført intervaller så jogger dere rolig ned (10 min) og tøyer forsiktig ut.

Styrketrening, spenst og hurtighet:
Se vedlagte treningsprogrammer. Husk god oppvarming før dere begynner med spenst og hurtighet.



Velkommen til ny sesong med TTIF Junior

Postet av Junior den 9. Jan 2017

Hei og velkommen til ny sesong med TTIF. I år har vi endelig klart å få satt et juniorlag i klubben. Mange nye og spennende spillere sammen med gode spillere fra TTIF sitt guttelag. Jeg vil spesielt ønske nye spillere velkommen til klubben. Dette blir en spennende sesong med fokus på gode treninger og viktigst av alt et godt miljø på banen og utenfor banen. Vi starter med treninger ute og inne fra og med uke 2. Det vil nok variere på treningsdager og tider frem til treningsfasiliteter på anlegget i Dærn er 100% klart. Foreløpig er det kun en halv bane som kan disponeres av lagene i TTIF. Det blir selvfølgelig alt for lite slik at vi vil ha noen treninger på Risum kunstgress samt at vi er så heldige å ha en inneøkt i Tistedalshallen.

Trenere for året vil være Hans Eilert Lie og Kim Kristiansen. Vi håper å få på plass oppmenn i løpet av vinteren slik at støtteapparatet er fulltallig.

TTIF Senior vil å år ha 2 lag i divisjonssystemet og både A-lag og B-lag vil trenge spillere fra juniorlaget til kamp og på treninger. Jeg håper spillere er både positive og lystne til å vise seg frem på seniornivå dette året.


Hans Eilert Lie



Levert av IdrettenOnline